Bokningsregler
-
Kontrollera att allt information som står i vår bokningbekräfterlse stämmer
1. Gatuadress till där föreställningen ska vara.
2. Mobilnummer där ni nås på showdagen.
-
Om inget annat är bestämt så brukar våra underhållare dyka upp 10-15 minuter innan för att se över lokalen samt förbereda.
-
- Bokningsförfrågan och bokningsbekräftelse.
En bokningsförfrågan är inte än en färdig bokning. Bokningen är genomförd när bokningsavgiften är betalt och ni har fått kvittot med bekräftelse av oss. Bekräftelsen består av kvittot för den betalda bokningsavgiften och bekräftelsen av datum och tid, allt i samma mejl.
- Bokningsavgift
Bokningsavgiften är inte en extra avgift utan ingår i priset och betalas i förskott. Bokningsavgiften för privatkunder är alltid 500 kr. En kund har 3 arbetsdagar på sig att betala bokningsavgiften. Under dessa dagar reserveras överenskommet datum och tid för kunden. Reservationen förfaller vid utebliven överföring av bokningsavgiften och datum och tid kan bokas av andra kunder.
Bokningsavgift är bindande. Ifall ditt barn blir sjukt har du rätt att omboka datum. Vi kräver läkarintyg för ombokningen. Vänligen skicka läkarintyg till info@planetrondo.se och skriv önskat datum och tid för barnkalas. OBS! Det nya datumet och tiden måste passa för både kund och Planet Rondo. Avbokas en service 3 dagar eller mindre innan ursprungsdatum utan anskaffningen av ett läkarintyg, debiteras kunden med hela beloppet.
- Betalningsvillkor
För att undvika försenade betalningar, inkasso krav och andra konsekvenser har vi bestämt oss att från den 1 Mars 2017 ta betalt direkt efter varje avslutat uppdrag för privata kunder (gäller för belopp upp till 3000 kr).
Det betyder att vid beställningen av privatperson skall 500 kr betalas i förskott och resterande belopp betalas direkt efter uppdrag, framförallt via Swish.
Viktigt, ifall du vill betala kontant kontakta oss gärna innan så förbereder vi kvitto.
Belopp som är högre än 3000 kr kan faktureras. Betalningsvillkor för faktura är 10 dagar.
- Förberedelse av barnkalaset
Utrymme för figurbesöket behöver vara färdigt och förberedd. Våra figurer dansar, leker och sjunger med barnen, vilket gör att vi behöver tillräckligt med utrymme.
Vi rekommenderar att barnen äter innan eller efter besöket, då det är synd om en del av den dyrbara underhållningstiden skulle gå åt att äta tårtan. Det ger oss möjligheten att låta barnen vara aktiva med våra underhållare.
- Antal barn vid beställning av privatpersoner
Samtliga priser är beräknade för upp till 13 barn per underhållare. Det ingår i priset. Högsta antalet barn per underhållare är 13. Ifall det kommer mer än 13 barn vid beställningen av en underhållaren debiteras varje barn med 100 kr extra.
I fall att det är mer än 13 barn planerat att vara på evenemanget bokar vi minst två underhållare. Naturligtvis kan det beställas underhållning till dagis också, dock gäller samma begränsning för antal barn per underhållare. Samma regel gäller även för bokning av en figur. OBS! Små barn upp till 2 år, som enbart sitter med sina föräldrar räknas inte med som deltagare i evenemanget, ingår alltså inte i begränsningen av det totala antalet barn.
- Ansvar för barn
Det är alltid föräldrarna som ansvarar för sina barn. Då underhållarna inte är barnvakter, får barnen inte lämnas ensamma med dem. Underhållarna kan inte ta ansvar för uppsikten av barnen, detta åligger helt och hållet föräldrarna. Någon av de vuxna måste alltid vara nära.
- Avbokning pga av sjukdom
Ifall ditt barn blir sjukt har du rätt att omboka datum. Vi kräver läkarintyg för en ombokning. Vänligen skicka läkarintyg till info@planetrondo.se och skriv önskat datum och tid för ditt barnkalas. OBS! Det nya datumet och tiden måste passa för både kund och Planet Rondo.
- Byta bokningsdatum eller bokningstider
Eftersom vi planerar schemat för våra underhållare i hela Stockholmsområdet är det viktig att kunden skriver rätt datum, rätt tid och rätt adress. En kund kan inte byta datum, tid eller adress. Korrigering av ett barnkalas kan påverka schemat för andra kunder, därför har vi inte möjlighet att byta tid och adress.
9. Uthyrning av högtalare ingår inte i priset. Det är föräldrar som ansvarar för tekniken på varje barnkalas, alltså föräldrar ska förbereda musikanläggningen. Ifall ni saknar högtalare vänligen kontakta oss så försöker vi hjälpa er. Det är alltid kunden som ska dubbelkolla att eluttag fungerar och att det finns möjlighet att ansluta högtalare till elnätet.
10. Förseningar pga av trafiksituation
Planet Rondo är ett seriöst företag som tar sina uppdrag på största allvar. Att vara i tid är en av principerna för vårt arbete. Men det kan hända att det på grund av en trafikolycka eller av annan allvarlig orsak blir svårt att komma i tid. I detta fall så ringer vi kunden och informerar om situationen.